Monday, June 22, 2009

kisah di feskum…. ( 2007 Punye kisah dari Ex UM )

Post on September 7th, 2007 by khazanatul-asrar


Korang tau x feskum tu aper?feskum tu festival konvokesyen universiti Malaya. Boleh lar tapi tak semeriah masa 1st year bagi aku. Dibandingkan dengan masa aku 1st year lagi banyak gerai bukak. Selama feskum bukak ader lah 2 3 4 kali aku g round,just cuci2 mata then temankan member.sorang jer y nak beli tapi berenam sekali pergi, teamwork hehehe.

Erm tu hari g kat kedai kasut. Pika yang nak beli kasut ladies. Banyak gak lah kasut kat kedai tu then ader lah dia berkenan 2 3 pasang tapi nak beli 1 jer lah kan.brutal lah tu beli banyak2 hehehehe. Then buat pilihan dari y terpilih tu tapi dia cam x yakin lak dengan pilihan dia tu. Jie kata cantik, aku kata ok jer then dia tanya lok x kalo pakai ngan suar. Jie kata on jer lah. Aku entahlah, ok jer kot. Tapi dia still x yakin then tanya lagi, `org x kata pelik ker kalo saya pakai kasut ni g kuliah ngan suar?`…. then katanya jie, `kok, apa y nak pikir.tengok saya,orang kata x sesuai pakai sport ngan baju kurung tapi saya pakai jer,janji saya selesa dengan diri saya!`lagipun kasut tu bukannya seksi sangat or x membolehkan pakai dengan stokin. Huh nampak macam simple ayat2 tu tapi aku terpikir, betol gak kan. Selalu kita pikir apa y org pandang or pikir pasal kita tapi tu fikiran dorang then bagi aku pandangan manusia x pernah adil. Kalo kita selalu pikir apa org len pikir pasal kita then nak berubah semata2 tu, rasa adil ker untuk diri sendiri? Selagi apa y kita buat tu x salah or masih di `landasan yang betol`, alhamdulillah. Bukannya aku nak kata pandangan dorang tu x boleh pakai ker or aper tapi tengok lah keadaan.mana yang boleh membina kita amik,jadikan pengajaran.

Macam cerita kita masa kecik2 dulu yang pasal citer ayah, anak, keldai then pasar tu. Tau tak? Cerita yang mula2 ayah and anak duduk sekali atas keldai then masuk lah pasar tu, then org kat pasar tu cakap, iskh teruknya, kesian keldai tu,x ada rasa simpati langsung. Then si ayah turun dari keldai.mereka teruskan perjalanan then masuk pasar.org kat pasar tu cakap lak,ishk terok betol budak tu sanggup biarkan ayah dia jalan kaki.pastu si ayah pun naik lah balik atas keldai dan anak tu jalan kaki lak.bila masuk pasar balik, org cakap lak,ishk teroknya ayah tu sanggup biarkan anak dia jalan kaki.kesian budak tu. Last2 dua2 jalan kaki sambil mengheret keldai tu tapi org kat pasar cakap,bodohnya manusia ni.ader keldai tapi jalan kaki.habis tu aper y betolnya manusia2 sekalian? Sampai bila nak betol ni?

Lepas ni ader x y labelkan aku sebagai `makhluk pelik` yang cakap,woi naliz, duk sorang2 lah ko kalo x nak terima pandangan org.huhuhu jangan cam tu teman2,aku just tulis apa yang aku rasa…kalo ader y salah or silap tegurlah,moga dapat jadi ikhtibar bersama2. aku pun ader gak pikir apa pandangan org pasal aku,bila pikir sorang2 tu macam2 y x baik timbul.mesti org kata aku ni camnilah, camtu lah. Then pikir lah balik, apa aku buat tu salah ker? Asal x salah then kita selesa dengannya, do it. Tapi kalo dah salah then org kritik or kutuk, pandai2lah berubah menjadi y lebih baik.

Erm jangan takut pada kemungkinan, pengajaran y aku dapat minggu ni. thanks dad huhuhu.maksud tersirat?maksud tersurat?renung hidupmu dan kau pasti temui jawapan…insyaAllah

Wishkah, salam ukhwah and assalamua’laikum….

0 comments:

Post a Comment

Sebarang Malumat Lanjut Sila Hubungi Kami Seperti Maklumat Tertera

Web FESKUM 09

 
Powered by Blogger